SVs nye arbeidsprogram

Publisert av: Innlandet SV Publisert: 11. november 2020
Oppdatert: 16. juni 2021
I dag ble programkomiteens forslag til SVs arbeidsprogram for 2021-2025 lansert. Programmet utgjør politikken som SV skal gå til valg på i 2021, og som vi skal ta med i eventuelle regjeringsforhandlinger etter valget.

Det er et stort behov for nye løsninger og en politikk som gir framtidshåp, rettferdighet og grønn omstilling. SV har alltid formulert ambisiøs politikk og vært tidlig ute med å kjempe for positive og radikale samfunnsendringer. SVs arbeidsprogram for 2021–2025 skal løfte fram denne tradisjonen ved å speile vår tid.

Viktig for Innlandet

– Innlandet trenger en ambisiøs distriktspolitikk som har som mål å skape arbeidsplasser og støtte grønne næringer. Vi trenger en politikk som satser på kommunene og som tar utfordringene våre på alvor. Vi har kun to stortingsperioder igjen før vi skal ha nådd klimamålene våre. SV må være en garantist for bærekraftsmålene og Parisavtalen, sier fylkesleder i Innlandet SV Anne Lise Fredlund.

Last ned forslaget til arbeidsprogram her.

Mot landsmøtet i april

Arbeidsprogrammet skal vedtas på SVs landsstyremøte i april 2021. Lokallag og medlemmer har to muligheter for å levere sine innspill og endringsforslag:

Her kan du lese mer om prosessen for arbeidsprogrammet.

Innlandet SV inviterer til digitalt møte om arbeidsprogrammet

30. november inviterer Innlandet SV til presentasjon av og diskusjon om arbeidsprogrammet. Kirsti Bergstø presenterer komiteens forslag til program, før det åpnes for spørsmål og tanker.

Nettmøtet er åpent for alle medlemmer av Innlandet SV. Innledningen sendes direkte på Facebook-siden til Innlandet SV, mens den åpne runden kun er for medlemmer som melder seg på.

Meld deg på her for å delta på det digitale møtet om arbeidsprogrammet.